Strunen in het Echtens Paradies

Hoe vaker ik in het Echtens Paradies kom, hoe mooier ik het vind worden. Vanmiddag met mijn dochtertje een compromis gesloten. Ik wilde in  de natuur lopen en zij wilde naar de ijsboerderij. We sloten een deal en knipten de middag in tweeën. Het werd voor ons beiden een onvergetelijke middag. Ik was een paar weken lang er niet echt op uit geweest en ik verbaasde om de rijkdom aan dieren die ik zag; twee levenbarende hagedissen, een blauwtje en een groentje kon niet goed op de foto krijgen maar er bleef genoeg moois over.  

Een vuurjuffer zie ik al snel langs het water. Doordat het nog niet zo warm is (zo'n 13 graden) landen ze vaak om op een takje op te warmen. Later zie ik nog tientallen vliegen 

Uitvergroot zijn ze vaak nog mooier.
Voor kinderen is het een ware zandparadijs. 

Door flink te rennen blijft het zand mul en blijft het in beweging. 

Het eenarig wollegras in de vennen bloeit nu ook. 
Als we weer terug zijn  zie ik tot mijn vreugde de eerste smaragdlibel van dit jaar. Laat hij nu  precies bij mijn dochter op haar voorhoofd landen. We genieten allebei van dit unieke moment.

Onderweg naar de ijsboerderij moet ik even stoppen bij een weide vol met pinksterbloemen. De oranjetipjes (mannetje) zijn druk doende maar ik weet een aardige foto te schieten.   

Als Alinda speelt pluis ik de haag af op zoek naar leven. Ook hier weer een vuurjuffer en een bont zandoogje. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

De oeroude bossen van Bad Bentheim en Samerrott.

Op een hete zomeravond in september rondom de Hoge Stoep

Windhoos van 14 juli 1975