Maaknatuur bij Fluitenberg

Vandaag een rondje maaknatuur gedaan. Eigenlijk is alles in Nederland maaknatuur. De mens die zich veelal Nederlander noemt heeft eigenlijk overal met zijn pootjes aangezeten.
Mijn eerste bestemming was het milleniumbos bij Fluitenberg. Je komt daar door een doodlopend weggetje in te rijden naast de nieuwe begraafplaats. Ik zette de auto eerst maar es neer bij de grafheuvels. Vroeger moeten hier zeven stuks hebben gelegen. Twee hebben ze er hersteld. Tot mijn grote verbazing lief er een reegeit bovenop te grazen. Ze had me niet door terwijl ik op minder dan tien meter stond en liep rustig het bosje in.  
Reegeit bovenop een grafheuvel

Het millenniumbos ligt even verderop en is kortgeleden aangeplant. Ik vind het heel goed dat mensen iets voor het milieu doen. Of een boompje planten in zo'n bos nu werkelijk iets bijdraagt op dat gebied waag ik te betwijfelen. Dat je het bewust doet voor iets of iemand en dat het een educatief karakter heeft vind ik echter wel een goed plan. Rondom de boompjes is een wilde bloemenmengsel gezaaid wat een alleraardigst gezicht geeft. Er waren niet echt bijzonder veel vlinders te ontdekken. Dit zal echter een kwestie van tijd zijn voordat ze dit gebied ontdekt hebben.   





 Klein geaderd witje

Rode heidelibel

Rondsnuffelen in de aangrenzende bosjes vond ik bovenop een bult houtsnippers een soort van, tja wat was het? Ik vermoed dat een schimmel is. 



Dat de herfst er aan zit te komen maakt deze gave zwavelzwam duidelijk. Je schijnt hem te kunnen eten. Toch maar eens proberen ? Hij zag er best lekker uit maar ben altijd bang met paddenstoelen.. 

Zwavelzwam


Ik stapte weer in de auto op weg naar 'de oude Kene' Ga je mee?



Reacties

  1. Prachtige foto's.... Nu nog zorgen dat wij het zo houden en het gebied vergroten...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Benieuwd naar je reactie.

Populaire posts van deze blog

De oeroude bossen van Bad Bentheim en Samerrott.

Op een hete zomeravond in september rondom de Hoge Stoep

Windhoos van 14 juli 1975