Ochtendstond heeft mist in de mond.

Na al een paar dagen genoten te hebben van mooie foto's van mede weerfanaten op een weerforum kreeg ik vanochtend tijdens het ontbijt ook de kriebels. Er was een dichte grijze mist zichtbaar maar opeens verscheen er een bleek zonnetje die voorzichtig probeerde de mistdruppels te doen verdampen. Tja, dan is het een kwestie van doorpakken. Snel tandenpoetsen, vlug kind en moeders een zoen geven, fototoestel en tablet pakken en op de fiets springen. Maar waarheen leidt de weg? Als je goed kijkt ligt het geluk voor je voeten is mijn visie.
Daarom mijn neus achterna, zag ik honderd meter verderop al een geweldig beeld. Boer Gerwin z'n koeien stonden weer eens op het bultje met zand gelukkig te wezen en dat leverde een rustgevend plaatje op. Het vlekje op mijn lens was helaas goed zichtbaar in de mist. Gelukkig was er een boompje in de achtergrond waar ik het vlekje grotendeels in kon doen laten verdwijnen.

Ik keek eens wat om me heen en zag tientallen berijpte spinnenwebben. Daar bedacht ik dit op.



Over de Pesserdijk fietsend kwam de zon al snel door de mist heen prikken. In Hoogeveen was het echter boven het kanaal nog prachtig en het tegenlicht leverde alweer een mooi plaatje op.


In de bebouwde kom is het over het algemeen minder mistig en breekt de zon veel sneller door. Mijn idee om de molen in de mist op de foto te krijgen is dus ook niet gelukt. Morgenochtend nog maar eens proberen?






Reacties

  1. Prachtig Bart... ik zag de molen vanmorgen in de mist :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Grietje, dat is jouw habitat he daar? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Bart, ik ga je nu ook volgen, prachtige foto's komen ook heel mooi uit zo in een kader met dassen....mooi dat je op deze manier kan strunen, concentreren foto en strunen maar, weer en thuis nog eens nagenieten van het mooie resultaat en delen met ook van die natuurgenieters Ik zie nog een leuke volger...Grietje...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, Bart...wat een mooie foto's. Zie dat je er regelmatig met of zonder je dochter en vrouw er op uit trekt de natuur in....
    Welke camera en welke lens gebruik je?
    Blijf je volgen...
    Liefs, Hilde uit Nijverdal

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Benieuwd naar je reactie.

Populaire posts van deze blog

De oeroude bossen van Bad Bentheim en Samerrott.

Op een hete zomeravond in september rondom de Hoge Stoep

Windhoos van 14 juli 1975