Een ringslang steekt zijn tong uit in het paradijs.

Wat is er mooier dan de koningsmarkten te ontlopen en vervolgens te zien hoe een ringslang zijn tong naar mij uitsteekt in het Echtens Paradijs? 

Als het oranjetipje vliegt, bloeit onder andere het look zonder look. Als je de bladeren wrijft, komt de typische look geur vrij. De blaadjes en de jonge scheuten zijn prima eetbaar en hebben een lichte knoflook smaak. Alinda ziet een oranjetipje maar die is weer eens te beweeglijk voor een mooie foto. . 
Een ree staat in de verte. Als ik een vreemd geluidje maak met mijn tong, draait hij zich om en kan ik een mooi plaatje schieten
Het meisje en de hommel. Wie kijkt ziet het.  
Alinda vindt het hier zo mooi dat ze hier volgend jaar haar verjaardagsfeestje wil vieren. 'Een beetje rennen, verstoppetje spelen, tikkertje enzo. Dan mag jij wel foto's maken van slangen en libellen :-)'
Het eenarig wollegras is uitgebloeid en laat haar haren zien. Onder de haren zitten de zaadjes, die door de wind verspreid worden.   
Op nog geen drie meter afstand zit een zwarte mees in het water en blijft gewoon zitten als ik wat foto's maak. Ik lees dat ze het nestje maken in een holletje tussen boomwortels. Zal ze  daar net uitkomen en daarom zo lang blijven zitten?
In het gras ligt een ringslag te zonnebaden. 
Zijn gouden ring steekt mooi af tegen zijn donkere huid. Hij kijkt me nog een keer aan, steekt zijn lange, gespleten tong naar mij uit en gaat er gauw van door. 
Ingezoomd zie je mooi de schubben en zijn blauwe oog die aangeeft dat hij binnenkort gaat vervellen.
We gaan, zoals gewoonlijk, nog even een lekker ijsje eten bij de ijsboerderij en we zien talloze musjes hun nestje bouwen onder de dakpannen van het schuurtje. 

Vorig jaar waren we hier ook in deze periode en deden we hetzelfde ritueel. Toen echter geen ringslang maar kwam er een prachtige smaragdlibel op Alinda's voorhoofd zitten ! 

http://bartjestruun.blogspot.nl/2014/04/strunen-in-het-echtens-paradies.html


Reacties

Populaire posts van deze blog

De oeroude bossen van Bad Bentheim en Samerrott.

Op een hete zomeravond in september rondom de Hoge Stoep

Windhoos van 14 juli 1975