Rokjesdag in vogelland.

Opeens deed het vanmiddag zomers aan en dan, dan gieren de hormonen door het lichaam. De dames tonen hun meest ronde vormen en de mannen..
Ach ja, de mannen; de één wordt helemaal dol in zijn hoofd en gaat recht op zijn doel af terwijl de andere niet weet hoe hij met deze situatie om moet gaan en kijkt ietwat verlegen om zich heen.

Na het werken besloot ik nog even mijn hoofd leegmaken bij de Boerenveensche Plassen. Omdat ik maar weinig tijd had, besloot ik me eens te gaan verdiepen in de kokmeeuwkolonie. Had ik door dat het vandaag rokjesdag was?

Het is een drukte van belang met een paar honderd kokmeeuwen op en boven het water. Soms drukken ze zich helemaal plat op het water.  
Het is me daar toch een lawaai met al die schreeuwers. Ze praten voortdurend tegen elkaar en met een beetje fantasie ontstaat er een waar liefdesscène voor mijn ogen. 
"Ik vind je echt heeel lief." 
"Je bent echt de allermooiste van alle kokmeeuwen van de kolonie! "
"Vergeef me asjeblieft al mijn keren dat ik je niet trouw was.." 
"Nou; als je me niet wilt dan zoek ik wel ander, stuk sjagerijn! Je weet wat ze zeggen; geen sloot vol maar een plas vol! "
Even verder heeft een mannetje meer succes. Als het gras twee kontjes hoog is.  
Helahup
Een meerkoetje zwemt heen, 
en weer terug
En schrikt zich rot als tie naar benden kijkt. 
Een waterhoentje vertrouwd die auto wat minder en zwemt snel voorbij.
De aalscholver heeft gelukkig ook een vriendinnetje gevonden en is ook al zo klef aan het doen. 

Om een beeld en geluid te geven hierboven nog een filmpje. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

De oeroude bossen van Bad Bentheim en Samerrott.

Op een hete zomeravond in september rondom de Hoge Stoep

Windhoos van 14 juli 1975