Tropische buien en ondergaande zon met kleine vuurvlinder

Tegen het einde van een zonovergoten middag ging ik me opmaken voor een fietstochtje richting het Nuilerveld om daar de heivlinder te zoeken.
Ietwat verbaast zag ik met rotvaart bloemkolen de lucht inschieten. Optimistisch als altijd, ging ik toch maar op pad. 
De bloemkolen werden complete tropische onweersbuien en meer dan een uur lang schuilend in een schuur maakte ik wat plaatjes en had een leuk gesprek met de lokale boer.    
Eindelijk werd het droog en ging ik lopend verder in het Nuilerveld
Er vlogen tientallen spreeuwen terwijl de bomen bedekt waren met miljoenen waterdruppels. 
Met tegenlicht en met veel waterdamp  in de lucht, gaf het een mooi effect.
De lijsterbes beschenen door de laagstaande zon. 
Ik herstel mijn kunstwerkje en met de regenboog erachter geeft het een mooi symbool van hoop en evenwicht.   
Bovenin de struikheide ontdek ik een kleine vuurvlinder. 
Hij vliegt naar een nieuwe plek en met de ondergaande zon eronder wordt ik helemaal gelukkig. 
Ik maak tientallen foto's en besef hoeveel geluk ik heb met dit licht en met dit vlindertje. 
Het zeldzame grondster bloeit. 
Ik ren naar een open plek maar ben net te laat. Een paar minuten eerder had ik hem net voor de zon kunnen hebben. 
Ach, ik klaag niet. 
  Waar ik voor kwam, de prachtige heivlinder,  dat lukte niet. Vorig jaar, rond deze datum, wel:
http://bartjestruun.blogspot.nl/2015/07/kwetsbare-soorten-in-het-nuilerveld-en.html

Reacties

Populaire posts van deze blog

De oeroude bossen van Bad Bentheim en Samerrott.

Op een hete zomeravond in september rondom de Hoge Stoep

Windhoos van 14 juli 1975