IJskunst

Het kan vriezen en het kan dooien. De winter 2016/2017 kent inmiddels al verschillende koudere en weer wat warmere episodes. Hier in Drenthe zitten we, vergeleken met de rest van het land, aardig goed qua winterbeleving.
Ook vandaag was het grijs en koud maar ik moest er even uit. Terwijl de hond van de buren de ijsdikte en watertemperatuur inspecteerde leefde ik me uit met mijn fototoestel. Op de grens van het golvende water en ijs ontdekte ik de mooiste creaties. Pure kunstvormen die per tiende van een seconde weer een andere vorm aannamen.


 




De sneeuw stoof over het ijs.



In het filmpje zijn de overgangen ook mooi te zien en was er ook een ijstester bij me in de buurt :-) 

Reacties

Populaire posts van deze blog

De oeroude bossen van Bad Bentheim en Samerrott.

Op een hete zomeravond in september rondom de Hoge Stoep

Windhoos van 14 juli 1975